mandag

240809




Dagens meget enkle outfit. Kjolen er fra H&M Divided og er super fin, idet den har draperinger forneden, som jeg har forsøgt at vise på billedet. Supplerede med et par oversize øreringe, som jeg iøvrigt elsker, men alt for sjældent går med... Og ja, de er også fra H&M (Man skulle godtnok ikke tro det, men har faktisk andet tøj end H&M, måske jeg skulle vise det en dag, bare lige for at dokumentere det;-))

I dag skulle jeg købe en gave til min lille nevø, der fylder 1 år, så jeg gik en tur i KREA, som har rigtig mange gode ting til små børn og det lige en tand bedre kvalitet end den lokale BR. Missionen mislykkedes! Havde ellers fundet en fin dåse klodser, der var sat 150 ned og nu kunne fås for 200 kr. Perfekt, det var lige hvad han ønskede sig og så kunne han få lidt tøj eller en bog ved siden af. Da jeg kom op til kassen, fik jeg først at vide, at de desværre ikke pakker udsalgsvarer ind. Nå okay så, det gjorde da heller ikke noget. Byttemærke? Jo, det kunne jeg da godt få på, men det kunne kun byttes indenfor en uge fra i dag af, hvilket vil sige at fødselsdagsbarnet - som først skal have gaven på lørdag - reelt kun ville have 1 dag til at skulle bytte noget i en hel anden by. Jeg talte for min syge moster, men der var ikke noget at gøre - Jo, jeg kunne jo bare komme herind igen om nogen dage, så ville bytteretten jo gælde derfra! Altså! Det er måske det, jeg er træt af ved udsalg. Alting bliver så snoldet og fedtet, og det virker som om megen af den sædvanlige service forsvinder op i den blå luft! Butikken er nok bare glad for at komme af med lortet, og vil gøre ret meget for at det ikke kommer retur igen. Men synes egentlig også at der har været udsalg i en evighed nu. Er sommerudsalget lige så umærkeligt gledet over i efterårsudsalget eller hvad?? Hmmm... Jeg må på den igen inden på lørdag, for en gave skal den lille purk jo ihvertfald have om. Måske handler det også om at vi ikke længere beskæftiger os med noget uden bytteret? At man ikke tør forpligtige sig til noget uden "bytteret". Folk synes altid at holde dørene åbne for andre muligheder. Tænk hvis der dukkede et bedre job op? En bedre kæreste? En finere kjole? Jeg skal ihvertfald være sikker på at det kan byttes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar