tirsdag

Tirsdag


På vej ud af døren. Det har jeg vist været i en time eller sådan.
Skal til taekwondo - eller dvs. at det skal jeg ikke, men skal følge en derhen.
Det minder mig om at det her med kampsport og asiater nok er en af de stereotypier, som jeg er blevet præsenteret for oftest (tak for det, Bruce Lee!). "Kan du så kung-fu og sådan noget?" (Pause) "Nej, for helvede kan du måske danse squaredance? Det er vel sådan noget hvide mennesker gør?" (som jeg selvfølgelig ikke svarer, da jeg vel har manerer og sådan...)

2 kommentarer:

  1. Åh...de der kommentarer kender jeg så godt. Jeg er asiat af udseende og folk tror helt automatisk at så jeg kender/ved en masse ting om østen og dens historie. Det gør jeg altså ikke! jeg kender lige så meget til historien/landet/østen som det de har lært eller læst i skolen og medierne.

    /Chau
    http://thetigerakachau.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Ja, man må ligesom bare smile af det:-)

    SvarSlet