søndag

Fra blad til blog


Efter at jeg for ca. et halvt år siden begyndte at læse modeblogs, som for mit vedkommende startede med Gademode.dk og The sartorialist, altså streetblogs, har jeg skåret gevaldigt ned på mit magasin-forbrug. Fra at have slæbt samtlige modeblade med hjem hver den sidste i måneden, for efter højst et par dage at have konsumeret alt fra A-Z, har jeg nu lært begrænsningens kunst. Dvs. at jeg faktisk kun læser Costume og Cover (ok, en gang i mellem sniger der sig en Sirene med, selvom jeg nok egentlig er ældre end deres målgruppe 15-24 år). Det skyldes vel ganske enkelt, at jeg nu får tilfredsstillet mit behov for mode gennem mine mange bekendtskaber med diverse modeblogs. Det er godt for min pengepung, og hvad der er mere cool er, at jeg synes at blogs er en sindssygt genial måde at kommunikere mode på- det er en meget demokratisk udvikling, hvor modeglade mennesker overalt kan få lov at give deres besyv med. Selvfølgelig betyder det også, at begrebet måske udvandes og man kan lidt føle at man "drukner" i 100 nye blogs dagligt. Alt i alt er det sgu meget sundt for bladene at de får lidt konkurrence, så de ikke hviler alt for meget på laurbærrene. (ok, jeg ved godt at I kæmper derude mod bladdød og finanskrise!). Er de smarte, allierer de sig med bloggere, hvilket jo også allerede er sket på dansk jord. Jeg tror personligt at de virkeligt hardcore bloggere har store muligheder, såfremt at de formår at kombinere business med deres interesse for mode, som jo var det, der triggede det hele. Det bliver spændende at se, om DK får nogen bloggere som kan leve af deres blog, som det er set i f.eks. Sverige. Jeg gætter personligt på pigerne fra Anywho som de oplagte kandidater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar