søndag

Honningkrukken Karen




Jeg er lidt ærgerlig over, at det ikke er lykkedes mig at finde bedre billeder end ovenstående af sangerinden Karen Rosenberg. Synes hun fortjener titlen som en af landets stilikoner, da hun altid er supertjekket fra top til tå; ladylike og rå i en og samme pakke. Samtidigt er hun meget mere end bare et kønt stativ, og er heller ikke bleg for at sige sin mening og lave sin egen musik. Hendes stil kommer desværre ikke til sin ret ud fra ovenstående billeder, men i stedet for vil jeg nøjes med at henvise til Sirene, der i denne måned har ladet sangerinden lege redaktør på en større del af bladet, hvor hun b.la. fortæller om sine mange vintagekøb fra Ebay og hvor hun også tilkendegiver sin mening om et godt stylingtip:

"Drop modelunerne! Hvert år er der et eller andet, som alle skal gå med for at være smarte. Og hurtigt ender de som en uniformeret flok, indtil de til sidst er ved at blive kvalt i deres Vibskov tørklæder (eller hvad det nu er der er sæsonens musthaves. Ikke et ondt ord om Vibskov). Det er ikke individuel stil, hvis det er det man er ude efter. Man kan ikke købe sig til god stil. At være klædt i dyre ting er ligegyldigt. Det er måden man sammensætter sit tøj, der fortæller hvem man er". (Citat: Sirene august 2009)

Hørt, hørt! Jeg er meget enig i hendes fremstilling og ser det lidt som omhandlende forskellen mellem stil og mode. Modetøj kan købes af alle, men stil er forbeholdt de få. Efter min rent subjektive mening, får man oftest det bedste resultat, hvis man formår at blande dyrt og eksklusivt med vintage og unikt. Se bare på pigerne fra AnyWho, hvor de alle tre netop mestrer dette - måske det, der gør deres stil så meget federe, end hvis de bare var klædt i designertøj fra top til tå. (Overskriften refererer til det hedengangne R &B radioprogram, som hun tidligere drev sammen med en anden af landets fikse små damer, Szhirley).

2 kommentarer:

  1. Karen, hun er bare for sej. Manden og jeg tænkte at hvis vi fik en pige, da jeg var gravid, så skulle hun hedde Karen :-)

    Karen her, har en fantastisk stemme og stil. Elsker at lytte til hendes musik når jeg kører i bil. Er fuldstændig enig med at det er sjovest at blande dyrt med gammel. Det gør jeg selv i allerhøjeste grad fordi det er fedt at finde noget som er unik, men også fordi det er bedst for min pengepung. Det er jo ingen kunst at klæde sig "pænt" på i dyre lækre designer items...og dog...

    /Chau
    http://thetigerakachau.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. He, he enig! Har al respekt for hende fordi hun bare er så ægte hele vejen igennem! Det er der ikke så mange der er i den branche - altså forstået på den måde at mange ikke selv skriver/producerer musikken. Hun er så talentfuld at hun kan det hele selv og så virker hun jo bare skide sød!!! Og nej, det er vel ingen kunst at klæde sig godt, hvis bare man har penge nok - og så alligvel - se på Nicole Ritchie FØR hun fik stylist på... Og Britney S. har måske heller ikke verdens fedeste stil, så penge er ikke lig med god stil. Men gud, hvor det kræver tid at gøre sig gode fund, den tid har jeg ikke, hvorfor det tit bliver highstreet suppleret med ebay-fund.

    SvarSlet