mandag

Hoochieboots


Og nu jeg alligevel browsede derudad på Ebay, kan jeg jo ikke lade være med at more mig over, hvordan især skomoden i dag bærer præg af lakfetichisme, S/M, goth/emobevægelser og punk.
Se bare på de her lakstøvler - og se så lige igen på de her Jeffrey Campbell sko, som er et Chloé knock off. For ikke at forglemme overknee-støvler, som kan styles vældigt stilfuldt som eks. Camille fra Clamour 4 glamour gør det. Styles de ikke så heldigt, kommer man i værste fald til at se lidt for åben-for-invitationer-fra-fremmede-mænd- agtig ud, og associationerne til S/M eller bare sex generelt, kommer man altså ikke bare sådan lige uden om! (Eller også har jeg bare en beskidt tankegang...) Og hvem husker ikke Julia Roberts i "Pretty woman" i hendes meterlange lak overknees? Classy som ind i helvede... Alt i alt, tror jeg dog, at det er længe siden at sko-moden har været lige så ekstrem, vild og sjov, som den er lige nu! Personligt er jeg ret åben overfor de fleste skotyper - lige bortset fra over-knees, som er ekstremt lækre på langbenede modella-typer, men til folk med fodboldben som undertegnede her, er det bare ikke lige sagen... Det er ikke kritik af dem, der bruger overknees (eller har fodboldben..)- det er selverkendelse :-)

4 kommentarer:

  1. Flotte sko, men jeg tror jeg også springer over :-) der er så mange andre sko og støvler jeg hellere vil have.

    /Chau
    http://thetigerakachau.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Årh kom nu, er du ikke det mindste fristet? Dem til venstre ville f.eks være gode til en familiefest eller lignende ;-)

    SvarSlet
  3. Haha, jeg har købt dem til højre og har gentagende gange fået kommentarer for dem i retning af "de er da... hmmm... ret vilde" som i -det her er IKKE positivt ment, og du ser bare slutty ud-... Men jeg synes sgu, de er et rigtigt fint alternativ til opening ceremony skoen, når man ikke har røven fuld af guld.

    SvarSlet
  4. Campbell skoene er jo for vilde, dem ville jeg selv gerne give min højre arm for, men ja, man må nok lægge øre til lidt af hvert, når man har dem på. Havde et par wedges på til en familiefest, hvor de ældre kvinder åbenbart fik associationer til sko, som man tidligere har brugt til folk med gigt!?!? What? Og ja, fedt at der er så mange budgetvenlige alternativer til de ALT for dyre designersko!

    SvarSlet