tirsdag

My little tornado

Photobucket

Øverst fra venstre mod højre:
Pylon print blouse (Topshop), Heavy patchwork check shirt (Topshop), sort t-shirt (H&M), animal print body (Topshop), knitted long python (Topshop), animal print glasses (Topshop)
Nederst fra venstre mod højre:
Tassel side shopper (Topshop), Carvela Shape stud ankle boot (ASOS), biker knitted jeggins (Topshop), leopard-cardigan ?, Osis dust it hårpudder (omend hun nok nærmere bruger shinespray, men JEG bruger denne her og den er god!), MAC læbestift, rams head ring (Topshop, tiger face body (Topshop), Anton Monk´s buckle ankle boot (Topshop)

Jeg har Alison Mosshart på hjernen og lytter nærmest kun til The Kills og Dead weather. Fantastisk stemme, musik og stil! Sexet, rå, skinger og kælen - synes hun mestrer det hele, uden at jeg egentlig ved en dyt om vokaler og sangteknik. Musikken og hendes stemme i centrum rammer mig lige i mellemgulvet, og det er vel egentlig også alt man behøver at vide og forstå!

Derudover synes jeg personligt, at hendes stil er ret inspirerende og en lækker modpol til andre sangerinders mere stylede og åbentlyst sexede outfits. Hun ligner en, der finder sit tøj i forskellige vintagestores og selvom hun stilmæssigt rammer ned i netop den pt. allestedsværende rock-chick stil, forekommer hun alligevel ægte, og som om at hun ikke umiddelbart lader sig påvirke af tidens tendenser. Intet under, at hun af mange udråbes som stilikon, men gad vide, hvad hun selv ville sige til det?? Det er jo altid lidt små-ironisk, når nogen som egentlig umiddelbart fremstår som anti-mode, netop ofte ender op med at blive fremstillet som det hotteste lige nu... Af modebranchen...Det skete delvist for Courtney Love og Linda Perry i 90`erne og ja, det er vist lidt det samme her, omend jeg nu aldrig har hørt de nævnte ytre sig om deres position som stilikon, og hvad det betyder for dem, hvis det overhovedet rager dem...

Jeg har til dagens moodboard ladet mig inspirere af hendes cool stil, og idet jeg jo forsøger at sætte en ære i hovedsageligt at vise tilgængelig og budgetvenlig mode, er alle fundene således fra henholdsvis H&M, ASOS og Topshop. I virkeligheden er det nok dele, som de fleste af os allerede har i garderoben i form af stramme jeans, skovmandsskjorter, vintage/band t-shirts, grove boots, solbriller og leopardprint. Tilsæt desuden sort skinnende "messy" hår, masser af eyeliner/mascara, en cool hat, mange halskæder og en god portion attitude, og du er ved at være der! Desværre er det ikke lykkedes mig at finde et par (mande) guldstøvler, som nærmest er blevet et af hendes vartegn (tror hendes er fra Dior Homme??), men de modige kan jo evt. kaste sig ud i at spraye/male deres støvler med guldfarve.

Ellers er der kun at sige; nyd musikken og synet af Alison og Jamie, der her synger en af mine pt. yndlingssange! (Hvad sker der i øvrigt for at hun i musikvideo`erne altid skal tæve/pløkke løs på enten Jack eller Jamie? Hun må være en tough dame, hende der Alison...)
OG så er det jo virkelig rock and roll med reklamer smukt og strategisk placeret forneden på denne video... Øv altså reklamer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar