mandag

Max Azria for Hervé Léger spring 2010

Photobucket
(Billedet er lånt fra Leflassh)
Normalt poster jeg ikke så mange runway-pics, da det sjældent er derfra, jeg finder inspiration. Og skulle det være, ville jeg normalt have fundet nogen budgetvenlige alternativer i forhold til at få lidt af looket fra catwalken. I det her tilfælde gør jeg en undtagelse, simpelthen fordi jeg bliver nødt til det! Azria viste disse fine kjoler under den amerikanske modeuge og for s.... hvor er de bare flotte! En Léger kjole ville simpelthen være et af mine absolutte ultimative drømmekøb nogensinde, hvilket temmelig meget forudsatte at jeg vandt i lotto eller fandt mig en rig mand (he, og det løb er kørt...). Men se lige hvor formfuldendte kjolerne er! Og snittet og farverne! Og ikke at forglemme, at hans kjoler angiveligt holder lidt af hvert på plads! Åh Topshop eller Zara, I må meget gerne skynde jer at lave en version af en af de her kjoler! Nu. Jeg kunne jo selvfølgelig også bare begynde at spare op. Så ville jeg nok kunne købe en af kjolerne om ca. 15 år. Til den tid vil synet af mig i sådan en kjole, nok egentlig være noget, som min oververden helst vil være foruden, så tror jeg satser på at finde noget lignende, mens man stadig (kun lige akkurat) kan squeeze sig bare nogenlunde ned i sådan en fætter.

PS: Hvad er blogger-normen for lån af billeder? Eks. er ovenstående collage tyv-stjålet fra en anden blogger, men der er linket til hende. Hvis det nu havde været et personligt billede, ville jeg altid spørge om lov, men er det et masseproduceret og overalt fremvist billede, er jeg ret kold bagi. På den anden side er der en der har siddet og nørklet med photoshop, for at lave collagen, så jeg snylter jo på en andens "arbejde". Hvad gør I? Jeg spørger, fordi en anden blogger (Beam) havde oplevet at nogen af hendes personlige billeder var blevet "lånt" uden tilladelse og det er et no-go efter min mening...

3 kommentarer:

  1. hmm... jeg "plejer" at skrive helt enormt tydeligt hvor jeg har lånt et billede henne, og så lige smider et par ord oven i om den blog det er lånt fra. Så bliver det jo lidt en reklame for den anden blog også, og så tænker jeg at det er okay? Ellers fjerner jeg hellere end gerne billedet igen. Men jeg kan godt se problemet.. og det er da helt sikkert noget man lige skal overveje??

    SvarSlet
  2. Ja, det er også derfor jeg altid enten linker eller skriver det tydeligt. Men i det her tilfælde har jeg bare snyltet lidt på en anden bloggers arbejde, men omvendt er det jo ikke den større kunstneriske kreation at skære nogle billeder ud og lægge dem ind, så mon ikke hun overlever?

    SvarSlet
  3. Hvis man linker er det okay :) Men hvis det er et personligt billede synes jeg også man skal spørge!

    SvarSlet