søndag

Sorte køb

Photobucket
I al den her eksamensræs har jeg, som vist nok nævnt en million gange, jo ikke tid til at shoppe. På magisk vis er det alligevel lykkedes mig at hapse noget hjem fra de gange, hvor jeg lige har været på "ruten" - selvfølgelig i forbindelse med mere seriøse aktiviteter såsom at gå på biblioteket og til forelæsning...Men man kommer jo også forbi andre vigtige steder på sin vej. For snart 3 uger siden fik jeg mig endelig en paillet-jakke, eller det er vel nærmere en slags cardigan med pailletter. Den er ihvertfald fin - med perfekte størrelse/tæthed af pailetter, farve og pasform og til 300 kr var det lige hvad jeg ledte efter. Jeg er faktisk efter lidt begyndervanskeligheder og skepsis ved at være sådan en lille smule begejstret for hende der Gina T. som jeg ellers først synes var sådan lidt billig, lidt for meget og let på tråden...Vi går faktisk helt godt i spænd nu og jeg kan virkelig godt lide hendes øreringe, stribede bluser, sweatre og små jakker ;-) I går nuppede jeg desuden en lille sort kjole med lynlås fra H&M Divided Black med hjem. Den vil være fin sammen med cardigans, skjorter og blazers og tænk engang, at man kan få en ny kjole for 80 kr....Det virker næsten for godt til at være sandt...?! Bliver altid lidt mistænksom hvis noget er for billigt...! For har den lave pris mon noget at gøre med alt det der grimme noget om børnearbejde, slave-lønninger og generelt ringe vilkår for dem der er involveret i produktionen af min kjole?Eller er der bare tale om et produkt, der produceres på så effektiv en vis, og i så stort et antal at prisen bare kan være helt i bund? Måske er jeg naiv, men jeg håber på det sidstnævnte. Jeg krydser fingre og håber at H&M ikke er af de aller-værste... Hvilket jeg jo faktisk ikke ved en dyt om, idet jeg går mest op i at købe deres
tøj, som harmonerer så godt med størrelsen af min SU... Kjolen føles faktisk som om, at den er i god kvalitet. Stoffet strækker sig som det skal, og den er i to lag, som gør den tykkere i det. Med andre ord virker den slet ikke "billig", selv om det jo egentlig er det, den er. Der er jo nok heller ikke så meget bæredygtighed over den, men det må man jo så leve med, hvis man køber den...Forresten fås den i lilla hos H&M her.

2 kommentarer:

  1. lovely dress, vidunderlig blog også!

    SvarSlet
  2. Tak og i lige måde, din blog tegner vildt lovende- jeg blev lige fast læser der :-D

    SvarSlet