torsdag

7 dage inde i det nye år...

Photobucket
..og jeg har ikke blogget i flere uger og ved knap nok, hvordan jeg kommer i gang igen! Godt at se, at alt er ved det gamle rundt omkring! Hvor er det bare hyggeligt at lure på jeres udsalgsfund og høre om julegaver og nytår...Selv har jeg ikke shoppet siden...d. 9. december...Nå, ja, har selvfølgelig købt julegaver, men har ellers holdt mig i skindet og ved I hvad? Det har været forbløffende nemt! Tilføj lidt stress over eksamen og en masse shitty regninger, så har du såmænd opskriften på, hvordan man IKKE shopper! (læs: hvordan man IKKE har tid til det...)

Jeg er normalt ikke til det der med et nytårsfortsæt - fandt på et tidspunkt ud af, at det var èn lang skuffelse over mig selv, så nu nøjes jeg med at være almindeligt uambitiøs og imod alting der hedder personlig udvikling... Dvs. jeg har faktisk ét ønske til det nye år... Jeg vil gerne shoppe mindre og være bedre til at bruge alt det forskellige, jeg allerede har i skabet... Og tænke mig bedre om, når jeg køber noget nyt kluns. Er TRÆT af at købe noget, for derefter at skulle bruge tid på at lægge halvdelen på Trendsales. Som jeg i øvrigt også er ret træt af. Ergo mindre shopping = flere penge til ferier eller noget så spændende som at lægge penge til side til boligindskud... Men jeg er klar - KOM BARE AN 2010! Og er det i øvrigt ikke et skønt sommerbillede! I får det lige i STORT format... Bare fordi det er så grønt og lækkert...Ja, jeg glæder mig allerede til foråret! Modemæssigt er alting altså bare bedre om foråret, sommeren og efteråret. Vinteren bruger jeg mest på det isolerende camouflagelook....Og lige nu har jeg egentlig mest lyst til en flyverdragt à la den min yngste spankulerer rundt i. Ufiks, ja, men den må eddername være dejligt varm...

12 kommentarer:

  1. Hvor godt at du er tilbage :-) Dine indlæg har været savnet :-)

    SvarSlet
  2. JAAAAAA! Welcome back (Og det var altså også på tide vil jeg lige tilføje)

    Er med på den med mindre shopping - bør virkelig lære at spørge mig selv om det virkelig er noget jeg har BRUG for før jeg køber, og ikke bare købe noget fordi det er billigt, eller fordi det ville se godt ud med noget som jeg heller ikke har og derfor også skal anskaffe mig.
    Jeg giiider ikke trendsales, overvejer altså seriøst loppemarked, tøjbytte-aften eller andet..

    SvarSlet
  3. Også dejligt at være tilbage ;-)

    Brigitte; LIGE præcist - jeg køber også for tit noget som ikke lige passer for godt sammen med resten af garderoben - kan du forresten ikke lige sende mig en sms på et tidspunkt - min telefon er lige gået helt kaput og nu har jeg ingen numre på nogen mere... Så er det jeg fortryder at jeg slettede min Facebook profil....

    SvarSlet
  4. Og hvad angår loppemarked... Jeg er altså klar på en gang bagagerumsmarked, når det er! Det skulle vist være et hit på Ingerslevs boulevard...

    SvarSlet
  5. Velkommen tilbage! Godt at se dig online igen! :o)
    Jeg tror heller ikke på nytårsfortsætter, men har hvert år et ønske om at shoppe mindre. Det overholder jeg så bare ikke. Hmmmm...

    SvarSlet
  6. Velkommen tilbage og godt nytår!
    Fik du abstinenser ved ikke at blogge :-)du har været savnet her.
    Et godt nytårsforsæt du har sat dig. Jeg burde nok også gøre det, men jeg synes i forvejen at jeg tænker mig godt om og begrænser mig allerede ;-) så skal jeg altså skrabe helt ind til benet og det bliver nok lidt svært og jeg ved som Beam at jeg heller ikke kan overholde det. Nu må vi se. Mit nytårsforsæt er at jeg skal huske mig selv på at dyrke noget mere motion og prøve at begynde at meditere.

    /Chau

    SvarSlet
  7. Jeg sender dig en sms, og så synes jeg da bestemt du skulle overveje at genåbne din fb-profil :-D

    SvarSlet
  8. Ahh! Godt du er tilbage! Har et par gange været forbi for at tjekke, om der mon var sket noget nyt ;-)
    Gør mig heller ikke i nytårsfortsætter, de ender altid med at give mig dårlig samvittighed, fordi jeg ikke overholder dem. Istedet vælger jeg at piske mig selv med "fortsætter" året rundt (som jeg heller ikke liiige får overholdt... happy days all year round... hehe)

    SvarSlet
  9. Enig i nytårsfortsættet! Jeg tog mig selv i idag at gøre det, man aldrig skal gøre: forestillede mig hvilken kick ass ferie, jeg kunne have været på, for alle de penge, jeg har brugt på tøj og sko det sidste halve år... ikke fordi jeg shopper pradatasker og louboutin'er, men lidt klatshopping hist og her løber op og su'en rækker ikke til både powershopping og safari (eller nogen af dem). Men i 2010 skal jeg lære ikke at bruge alle mine penge med det samme!

    SvarSlet
  10. Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! You're back! Har savnet din bloggin' :D Glæder mig til at følge dig i det nye år.

    SvarSlet
  11. Welcome back og godt nytår! Held og lykke med at shoppe med omtanke ;-)

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres søde beskeder, dejligt at man ikke er komplet glemt, det går jo hurtigt her i blog-verdenen! :-)

    Beam: næh, det er jo det med de der fortsætter, de er nok for nemme at bryde - derfor jeg ikke gider at være ambitiøs, selvom der er nok jeg kunne tage fat på, ha ha!

    Chau: det var frygteligt de første dage ikke at blogge, men det besluttede jeg mig simpelthen for, for at kunne koncentrere mig om eksamen. Efter et par dage røg mit internet og så gav det jo ligesom sig selv! Du har altså rimeligt godt styr på det der vintage-shopping, så har en fornemmelse af at du er super til at mikse medium dyrt og billigt, så du behøver vist ikke at have dårlig samvittighed. Min kæreste har også tit givet udtryk for at jeg burde meditere eller dyrke tai chi - han mener det ville være godt for mit temperament, ahem...

    Brigitte; det sker ikke - tror jeg ikke - startede med at slette alle dem, jeg ikke havde snakket med i flere år og nu orker jeg det næsten ikke igen, men kan godt fornemme rundt omkring at det er både asocialt og lidt "underligt" hvis man ikke er på...

    Hald: Ha ha, det samme her - men jeg øver mig ret meget på ikke at banke mig selv oveni hovedet med alting...

    Anna: pyha, jamen jeg bliver helt dårlig indeni når jeg tænker på, hvad jeg kunne have fået af oplevelser for mine "tøj"penge og jeg shopper jo heller ikke dyre ting... Tror nu alligevel det er sundt at stoppe lidt op og gøre status over, hvad man egentlig har brug for og ikke brug for. Havde en lang periode, hvor jeg ikke behøvede at tænke så sindssygt meget over det, men at være på SU igen er virkelig, virkelig en øvelse (og havde jeg vist hvor hårdt det ville blive, havde jeg nok ikke gjort det...)

    Emilie; et stort I LIGE MÅDE til dig:-D

    Lasse; i lige måde - og jo tak, får vist brug for lidt held til at undgå alle fristelserne, godt jeg ikke bor i centrum, så var det gået HELT galt!

    SvarSlet