onsdag

Old school dish # 1

Photobucket
En af mine drenges yndlingsretter er ikke overraskende "boller i karry", som de simpelthen kan skovle ind i store portioner. De er, som børn nok er flest, ofte lidt mad-konservative, dvs. at de tit foretrækker mad, som "vor mor lavede den" og "som vor far spiste med velbehag". Sovs og kartofler værsgo`! Det betyder så også, at jeg faktisk får lavet en del såkaldt "gammeldaws" mad som f.eks frikadeller, forloren hare, brændende kærlighed, tarteletter osv., hvilket jeg også selv godt kan lide engang imellem. Det handler bare om at krydre det ordentligt, og så smager det altså en del bedre end meget af den mad desværre har fået ry for. Creme fraiche, hvidløg & grønne krydderurter i dellerne gør f.eks en verden til forskel! Husker dengang, hvor man ude på landet faktisk kun kendte til tre krydderier; karry, hvidløg og så paprika, hvis det skulle gå rigtigt vildt for sig! Det var tider! Eller også er det bare mig, der virkelig er fra BØH-landet... Det har så nok også gjort, at jeg selv er krydderi-fascist, maden SKAL bare være krydret ordentligt og det eneste krydderi, jeg egentlig skåner ungerne for i store mængder er chili, som de voksne så selv kan tilføre ved bordet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar