fredag

Fredagsbattle!




Min indre musikalske snob (som hellere ville dø end indrømme at hun kan lide metervare-pop...) siger klart, at Rihanna er noget LORT og at hun mest af alt er Jay Z´s opfindelse og i øvrigt kopierer både Grace Jones (stilmæssigt) og M.I.A så det basker! Og hvad fanden er det egentlig for en totalt ringe tekst? Altså helt ærligt... Min indre poptøs (som især træder i karakter efter nogle drinks...) kan dog ikke lade være med at vippe med foden til det her nummer, som vist er definitionen på en rigtig pop-ørehænger. (læs: sindssygt irriterende nummer, som hærger ens indre ører længe efter at man egentlig har hørt nummeret...) Hvis bare hun ville holde sig til sådan noget her i stedet for de frygtelige ballader, som seriøst giver en lyst til at flå huden af sig selv! M.I.A får til gengæld point for at være sig selv og så original som man nu kan være i den moderne musikindustri i dag. Elsker hende, hendes musik og hendes altid farverige stil og videoer. Ud fra de her to videoer tyder noget dog lidt på, at også Rihanna (eller folkene bag) synes at hende der M.I.A er cool. Det ligner ihvertfald, at nogen har ladet sig inspirere af både jamaicansk dancehall og de mange pågående farver i andres videoer - og det er ikke M.I.A, jeg mener....

Hvem kan I bedst lide; poptøsen Rihanna eller guerilla-datteren M.I.A???

5 kommentarer:

  1. Ha ha, lagde godt mærke til den "tilfældige" lighed. Jeg beundrer Rihannas garderobe (selvom hun er lidt af en trend whore), men jeg har intet til overs for hendes musik. M.I.A all the way! Og hun har squ også ret fed stil. Men tjek også 80'er dronningen Neneh! http://www.youtube.com/watch#!v=xRJPvTPefs8&feature=related

    SvarSlet
  2. Må indrømme at min indre(og ydre) poptøs er ret vild med Rihanna, dog har jeg ikke været helt hooked på denne sang... Så i dette tilfælde går mine points til M.I.A :)

    SvarSlet
  3. Jeg er fuldstændig enig med Simone! :)

    www.malenechristinelarsen.blogspot.com
    //Malene

    SvarSlet
  4. Åh, jeg kan ikke fordrage Rihanna! :) Hendes musik eller tøjstil siger mig slet ikke noget, det virker påtaget og uægte, så her vinder M.I.A. helt sikkert og hver gang!

    (...men Gaga er og bliver min favorit)

    SvarSlet
  5. Christina; jeg tænkte også på hende, men synes det var mest fair at lave en battle med to aktuelle sangerinder, men mon ikke de begge to har ladet sig inspirere en smule af Neneh? Elskede i øvrigt Buffalo stance - det er stadig et af mine yndlings 80`er numre:)

    Må vist konkludere 4-0 til M.I.A
    - og jeg er helt enig! Og ja, synes også efter lidt start vanskeligheder at Gaga er ret enestående. Hun er ihvertfald noget jeg vil huske 10`erne for....

    SvarSlet