torsdag

Took it!


I dag starter Århus Took it på Voxhall og i aften tager jeg ned og hører Jean Grae, som jeg ser meget frem til, da kvindelige mc´s er noget af et særsyn i hip hop. Kan umiddelbart kun komme i tanke om Lauryn Hill, Lucy Love, Queen Latifah, Salt ´n`pepa, Ladybug fra Digable planets, Mapei og så de mere vulgære af slagsen som Lil Kim og Foxy Brown...

Noget stereotypt betegnet, er der tre typer kvinder til danske hip hop koncerter. De skanky af slagsen (der gerne vil score en hiphopper) dem, der ligner drenge i store baggy bukser og caps (og gerne vil accepteres på lige fod med drengene) og så den store gruppe midt imellem, som jeg nok tilhører. Eftersom jeg allerede har taget min tørn med baggy bukser og uformelige t-shirts...

Har præcist 3 kvarter til at gøre mig klar og så må vi se, om det bliver det drengede, det skanky eller det der midt imellem noget, som jeg havner i, he he! God aften!

6 kommentarer:

  1. Jean Grae er for sej & som du også selv nævner, så er hun (desværre) en af de eneste kvindelige mc's som er interessant at høre på.

    Men ellers gad jeg godt være til Took It & se Masta Ace, AZ, Monch, osv.

    Men ha' et fedt Took It!

    SvarSlet
  2. Min veninde forsøgte også at få mig lokket med til Took It ved at spille Jean Grae - det siger mig ikke helt noget, så jeg skal ikke til det, men det er da for nizzle med lidt weekend-festival! Håber det bliver - og har været - fedt!!

    Og personligt synes jeg at du skal prøve at skifte look i løbet af dagene. Hvis du var midt imellem i går burde du da gå skankilicious all the way i dag og så være hæææp-hååårp i morgen hehehehe!

    SvarSlet
  3. God tur!

    http://sofieogchristine.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Hej Kasper, ja Jean Grae var en rigtig god oplevelse. Desværre var det svært at høre alt hvad hun sagde, hvilket stjal lidt af oplevelsen, men hun ER bare for sej! Og tydeligvist helt sig selv uden alt muligt lir og gøgl....

    Og Masta Ace var selvfølgelig også en oplevelse. Så også AZ, men husker det ikke specielt godt i min brandert...:(

    Lea: Det var rigtigt fedt! God stemning, billige øl og fed musik, hvad mere kan man ønske sig? Og jeg endte faktisk i noget halv-skanky den ene aften og noget mere drenget den næste aften...Men tror nu også jeg gør pigerne uret med min sterotypificering, for der er klart flere groupie-typer når der er amerikanske rappere i kølvandet. Når det mest er danske navne er det altsammen mere afslappet - kom som du er agtigt! Men dit forslag kunne være sjovt som et lille socialt eksperiment :)

    Sofie og Christine - TAK!

    SvarSlet
  5. Hej:) rigtig fin blog! kan godt lide dine indlæg.
    Jeg håber også du vil tjekke min blog, så er du sød:)
    www.abitofeverything-nicoline.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Hej Nicoline, tak hvor er du sød!
    Det ser også ud som om at du holder dig en fin blog - du er tilføjet linklisten:)

    SvarSlet