fredag

Fredagsbattle - Marlena vs. Ghostface (& Blueboy)






Min kæreste har gjort mig afhængig af et af Ghostface Killahs numre "Ghetto". Er helt vild med det og især hvordan det er lykkedes dem at lave nummeret, så det nærmest lyder som om at det er en duet imellem de to, selvom det i virkeligheden bare er Ghostfaces producer der har samplet Marlena Shaw. Og Marlena...selvom der er lidt knas på den her (øverste) version, da det er et gammelt nummer, ja så holder det altså 100% endnu! Hun synger den dog også i en anden version, som nok også vil lyde ret bekendt for ihverfald dem fra min egen årgang, som kan huske et andet nummer som netop har samplet denne version. Er der nogen der husker Blueboy (1996) med "Remember me" - remember? En sand øreplage, som det godt kan tage nogle timer at glemme igen...Jeg kan bedst lide Marlenas første version, da hendes "gangdadadagangdadadang" virkelig driver mig til vanvid i det andet nummer, men sådan er der jo så meget....Men hvis I kan lide rap med en snert soul, så giv lige Ghostface en chance...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar