tirsdag

Billedspam fra søndagens sviptur-til-Japan







































Photobucket







Photobucket

I søndags tog vi drengene, en af deres kammerater og et par skateboards med ned til Skt. Anna gade skole, hvor der var et støttearrangement til fordel for ofrene i Japan, arrangeret i samarbejde med Dansk Røde Kors. Der var både madbod med varme retter og kager, et lille loppemarked og en hel del mindre aktiviteter for børn, hvor man b.la. kunne få skrevet sit navn på japansk og få øvet sine origami-evner. Og så var der selvfølgelig også et hyggeligt gensyn med gamle bekendte som Totoro og Mario...Stille og roligt og ret hyggeligt efter en lidt stresset lørdag, hvor vi var sydpå til min fars fødselsdag og tilbage igen på samme dag.

Men hvor er det bare skægt, at lige så snart en asiat viser sig til sådan et arrangement, så går nogen automatisk ud fra, at man må være japansk født. En mand spurgte mig, om jeg havde været med til at arrangere det, hvilket jo er lidt pudsigt, når jeg mest af alt sad med munden fuld af kage ligesom alle de andre besøgende og derfor ikke ligefrem lignede en, der havde været med til at arrangere noget som helst. Men sådan tænkte jeg jo også lidt selv, da jeg først kom ind - hold da op, sikke mange japanere - mens de jo i virkeligheden kunne være fra alverdens forskellige asiatiske lande. Så jeg ligger jo selv under for den der "danske" måde med at generalisere ud fra vores sorte hår og brune øjne og det er jo heller ikke noget der støder mig, det er bare sjovt, at andre altid mener at "kunne gætte" hvor man er fra....

Og tog ikke lige nogen billeder af de japanere, som rent faktisk var japanere, så I må nøjes med den her asiat:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar