fredag

Dagens vol. 2

Efter arbejde tog jeg videre i biografen med min kæreste. Nåede ikke at se "Antichrist" i første omgang, men idet vi havde lidt alenetid i aften, og BioCity viser den igen, skulle det så endelig være. Efter at have læst div. anmeldelser og kommentarer til filmen, var jeg ret sikker på at den ikke ville kunne chokere mig, og det gjorde den sådan set heller ikke. Synes den var rigtig interessant, og Willem Dafoe og Charlotte Gainsbourgh gør det jo helt fantastisk. Kan godt forstå, at det har været en opslidende skuespiller-oplevelse for især Charlotte. Hun udleverer jo fuldstændigt sig selv! Klarede klitoris-scenen i fin stil, men kom upassende nok til at grine, da ræven siger " Chaos reigns" - heldigvis var jeg ikke den eneste i salen. Lige præcis rævescenen var lidt B-film-agtig morsom.... Alt i alt, ville jeg nok give den 8 ud af 10 point. Flotte billeder, intens stemning, stærk historie om sorg, ondskab, rationalitet, psykologi og seksualitet - og samtidigt et interessant kig ind i Triers hjerne, hvis man vælger at tolke den på den måde...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar