onsdag

Splash!


Aruba scenen i et roligt øjeblik. Her spillede b.la. The streets for et begejstret publikum.

Black Milk

Lady Sovereign - "the biggest midget in the game" og nej, hun er dæleme ikke stor og har lidt en figur som en 12.årig, men sikke en stemme!



Min kæreste benyttede sig flere gange af denne her mulighed for at få 10 % rabat på sine pandekager med schokomus. Alt han skulle gøre var et moonwalke lidt. Udover denne åbenlyse reference til Michael Jackson, blev kongen af pop også som forventeligt hyppigt hyldet af de forskellige kunstnere under deres koncerter.

Fik ikke et billede af det, men overalt hang der små klistermærker, hvor ovenstående legemsdel tæver et hagekors...


Der var også en legeplads...


Første gang jeg har set breakdansere iført regntøj! Gulvet var superglat pga. regnen, og derfor kneb det lidt med de akrobatiske øvelser.


Santigold og en af hendes dansere. Hun havde en danser på hver sin side af scenen, som uden at fortrække en mine synkron-dansede en blanding af afrikansk stammedans og electric boogie. Det var virkeligt fedt og jeg kunne dø lykkelig lige der i øjeblikket.

Igår kom jeg tilbage til DK efter nogle dage i Tyskland.
Festivalen var ok og vejret artede sig også nogenlunde, det var dog ret skuffende at hovednavnet Q-tip valgte at aflyse sin koncert et par timer før han skulle være gået på! Hvad sker der med de hip-hop drenge, de aflyser sgu altid? Havde sådan glædet mig til at se ham spille - især i håb om at få nogle af de gamle numre med A Tribe Called Quest! Godt, at kvinderne i stedet for tog festivalen til et højere niveau. Santigold og Lady Sovereign skuffede ikke! De gav den gas på scenen, og især Santigold og hendes cool dansere var en sand fornøjelse! Derudover kunne jeg lovprise maden på festivalen i lange baner. Udover de obligatoriske pandekager med fyld, var jeg især begejstret for den Caribiske bod, som vi besøgte flittigt. Maden var god, og samtidigt kunne man bare se, hvordan der blev nusset og hygget om maden - ingen fast food her, men nok nærmere slow food serveret med kærlighed.

2 kommentarer:

  1. Åh det ser hyggeligt/sjovt ud - hvor i Tyskland er den festival?

    SvarSlet
  2. Den finder sted på et sted, der hedder Ferropolis tæt ved Leipzig. Det var første gang jeg var dernede, men festivalen har eksisteret i en 11-12 år efterhånden. Tog afsted fordi jeg synes Roskilde var for dyr ift. at jeg faktisk kun ville se Malk de koijn og det har jeg ikke fortrudt...Kan bestemt anbefales og man kunne nemt kombinere turen med et ophold i Berlin.

    SvarSlet