tirsdag

Af børn og fulde folk...


Billede af gås (post mortem style) & kvinderne bag "Hjælp, min kone er skidesur"

I morges ovre i vuggestuen - midt i en aflevering - står jeg og snakker med en anden mor.
Pludselig siger min ældste søn, som længe har stået og lyttet til os:

"Altså, det er godt nok underligt, men det er ligesom om at piger de snakker bare hele tiden, mens vi drenge - vi tænker!"


Det værste er nok, at jeg kan være tilbøjelig til at synes, at han har lidt ret... Selvfølgelig er der mandlige bulderbasser såsom Clement Kjærsgaard (forestil dig at være gift med den mand, sikke et knævretøj - et klogt et af slagsen heldigvis...), men kig dig omkring på dit studie eller på din arbejdsplads, og lyt efter om det er mande - eller kvindestemmer man kan høre.... Medmindre du er mekaniker eller smed, er det højst sandsynligt de høje toner, der lyder mest af....
Jeg gad selv enormt godt være sådan en, der med stoisk ro og tænksom mine betragter omverdenen og kun siger noget, når det er absolut nødvendigt, hvilket så ville betyde, at folk rent faktisk ville lytte til ens vise ord. "Hun TALER- så er det eddername med at lytte efter, for det er nok noget vigtigt!". I stedet for plaprer jeg derudad uden retning og med en pointe, der kommer halsende langt bagefter, hvilket nok betyder, at andre enten slår lyttelapperne ned, eller også hører de kun 10 % af hvad jeg siger. Og det er ikke nødvendigvist lige præcist de der 10 % der rummer essensen af det, jeg nu forsøger at parlamentere mig hen imod... Suk. Det er nok ikke for ingenting at man kalder os for gæs. Heldigvis kommer bloggen jo ikke med lyd, så I slipper for at høre på mig og kan da bare springe over indlægget, hvis jeg ævler for meget, ikke?

BTW; synes du at sådan noget med mande - og kvinderoller er sjovt, så se "Min kone er skidesur" på DR2 hver torsdag kl. 22. Eller se det her. Det er grineren at høre alle mulige lige fra Søren Pind til Asger Aamund snakke om os kvinder... Og at se Thomas Bo Larsen få tørt på af mutter... Men du skal kunne tåle nogle "sandheder", for der bliver ikke lagt fingrene i mellem i programmet. Når man hører alt det, de siger, kan man dog godt spørge sig selv, om vi kvinder (= ligestilling osv.) har sejret ad helvede til ??? Det er sgu ikke så godt, hvis vi i kampen for ligestilling er godt i gang med at kastrere vores mænd...?? Der er jo heller ikke nogen af os, der vil have en vatnisse, vel?

Hav en god dag, arbejdet kalder nu...

4 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg og ved du hvad? Jeg er også et stort ævlehoved :-D så måske meget godt at der ikke er lyd på min blog ha ha...

    Men jeg læste engang nogle visdom ord som går noget i retning af "hellere blive gammel med et knævrehoved end at blive gammel med en som ikke siger noget" For ellers kan man sidde på verandaen og kede sig noget så gevaldigt :-)

    /Chau
    http://thetigerakachau.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Ha, ha jamen det er også rigtigt og det er jo også bare en del af min personlighed og sådan jeg nu er, og indtil videre har min kæreste da også levet med det... :-)Det er vel også bedre end at være en grå mus, der går i et med tapetet og er bange for at tale, men jeg er sådan en der har en mening om ALT og nogen gange tænker jeg måske at det er lidt spild af god energi, hvis du forstår? Behøver man forholde sig til alting her i livet??

    SvarSlet
  3. Jeg synes det tv-program der er så genialt! Det er virkelig dejligt KUN at høre mændendes side for en gangs skyld. Der er så mange af de ting de fortæller deri, som bare er så rigtige!

    SvarSlet
  4. Fuldstændig enig! Og tror faktisk at en hel del mænd går rundt efterhånden og er lidt indestængte, så det må være godt at få lidt luft!

    SvarSlet