torsdag

Aloo jeera

Photobucket
Aftensmaden fra i går. Stegte indiske kartofler (aloo jeera) hvor krydringen gør hele forskellen imellem alm. brasede kartofler og så de her godbidder, som har forlystet sig med garam masala, stødt spidskommen, kommenfrø, gurkemeje og chili i en 10 minutters tid på panden. Det ser ret ordinært ud, men det smager SÅ godt og er perfekt, hvis man har lidt kartofler til overs. Ellers kog 650 gram nogle timer før og skær dem op før stegning. Serveret med raita (yoghurt m. garam masala og tomat), lidt grønt og pandebrød. Sidstnævnte fundet på den yndige Sofies blog. Jeg skulle afprøve dem, for at se om de mon var bedre end den anden opskrift jeg har, og jeg synes de blev bedre, selvom J ikke kunne smage forskel. De er penslet med lidt olie, hvidløg og persille og derefter stegt på panden og minder utroligt meget om naan-brød, bare i en hurtigere og nemmere udgave.

5 kommentarer:

  1. mums det ser lækkert ud!!

    SvarSlet
  2. Tak for madinspiration. Det har jeg altid brug for, når dagen nærmer sig 17'tiden, og ulvetimen for alvor har meldt sig, men køleskabet stadig er rungende tomt.

    SvarSlet
  3. ..Og det smager meget bedre end det ser ud:)

    Selv tak, Linda, ja det er en daglig kamp at være bare en anelse kreativ i køkkenet, samtidigt med at det skal gå hurtigt og være forholdsvist nemt. God weekend!

    SvarSlet
  4. Det er lækkert med din mad-inspiration!
    Og med dine overvejelser om mode, nødvendigheden af nyt tøj hele tiden, hvor meget kvinder gør for at blive smukke, dyre mærketing i stedet for mad osv :-) Fedt at du også blogger om "vigtige" ting, fremfor kun viser nye ting. Fed blog!

    SvarSlet
  5. Hej Ann Cathrine, tak for fin respons:) Jeg vil bare gerne blogge om flere forskellige ting, så det ikke bliver for kedeligt for mig selv - og så må man jo finde på noget, når nu man ikke ønsker at lægge sit eget privatliv ud på bloggen:) Og mad... Er er en ret stor del af mit liv, ha ha!

    SvarSlet