onsdag

Sunscreen would be it!

Photobucket
Jeg nægter simpelthen at give en bondegård for en solcreme, bare for at kunne flashe en lækker flaske med et lækkert mærke på. Der er i stedet for gået ren "mor" i den og jeg bruger kun Derma til mig selv og min familie. Det er særdeles prisvenligt (tjek lige literprisen for solcreme - manner, det nærmer sig tit en tudse!), uden parabener, parfume og farvestoffer - thumbs up! Det er ikke økologisk, men altså det kan jeg nu godt leve med, indtil deres Eco-linje forhåbentligt kommer med et bud på det. Derma solspray spf 20 vandt desuden en test i Politikens lørdagstest, hvor den eliminerede nogle andre dyrere mærker.

Og nej, vi har ingen babyer her i huset, men prøver at bruge minimum spf 30 og skal jeg være ude i længere tid kan man lige køre sol-sticken med spf 50 rundt et par gange i ansigtet og så er man good to go. Sticken er - ja, lidt sticky i det, men den er god fx. at bruge under øjnene. Kan derfor kun anbefale mærket, hvis ikke man vil bruge hele sommerferiebudgettet på creme. Så bliver der lige til lidt flere is end ellers!

Og... så får I lige et, i mine øjne, helt fantastisk nummer fra 1999, hvor instruktøren Baz Luhrmann holder en slags afgangstale for årgang ´99. Baz kommer ind på nogle ting, som jeg egentlig gerne ville have fortalt mig selv dengang jeg rendte rundt i start tyverne og var dybt forvirret i forhold til, hvad jeg lige skulle skulle gøre med mit liv... Fx. at man måske ikke hele tiden behøver at være så pisseafklaret med, hvad man egentlig vil med det hele! Og at man skal sætte pris på sin familie og huske at danse! Derudover giver han andre "kloge" råd, såsom at man skal værdsætte sin egen ungdommelige skønhed (mens man endnu har den!), at man i øvrigt aldrig er så fed, som man selv synes og at man ikke skal "read beautymagazines - they will only make you feel ugly!" Dem læser jeg nu stadig, men forskellen fra nu og dengang er, at jeg ikke længere føler mig (helt så) "forkert" sammenlignet med bladenes ideal-billeder. Det er så absolut en af de fede ting ved at blive ældre, at man "kommer til at hvile lidt mere i sig selv" som det så smukt og klichéfyldt hedder sig...Hans vigtigste råd er dog; husk at brug solcreme, ha ha!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar