mandag

Ugens ævl og kævl

FIND MINDST 1 FEJL

Jeg er skidegod til at skælde ud på fjernsynet, avisen eller hvor der nu lige bliver proklameret nogle uhyrligheder, jeg kan blive forarget over. Min kæreste plejer at sige, at jeg i stedet for skulle tage at kanalisere min vrede ned i nogle velformulerede læserbrev. Eller engagere mig politisk. Med det mener han måske ligefrem at mit ævl kunne være vedkommende for andre - eller også har han bare en skjult dagsorden, der går ud på at være den, der slipper for at høre for mit ævl og kævl?

Nuvel, i stedet for at skrive sure læserbreve om alt det der lige pisser mig af, vil jeg i stedet for indtage positionen som den ældre sure dame, der skælder ud på verden. Verden består nemlig ikke kun af gamle sure mænd. Næh, der er heldigvist også masser af indestængte bitre kvindemennesker rundt omkring. Og tro mig, man har det rent faktisk bedre, når man har afleveret sådan en gang mundlort til andre omkring en. Det er faktisk lidt af en mental udrensning. Når det så er sagt, skal det her virkelig heller ikke tages alt for seriøst, men nu er det jo heldigvis min blog og mine meninger. MAGT! Muahahahaha!

UGENS ÆVL OG KÆVL
- At Filipinske au-pair piger forventes at skulle arbejde mellem 18-30 timer om dagen. Tal lige om udnyttelse der! Ok, ok, der er selvfølgelig (eller heldigvis skulle man nok sige!) tale om en trykfejl i Politiken, som jo ellers burde vide bedre, som de jo plejer at gøre, men hvad hjertet er fuldt af, løber pennen over med... Men tænk, at vores udviklingsminister kan mene, at au-pair ordningen er udtryk for "bistandshjælp til U-landene"!?! Gad vide, om det så også kan karakteriseres som ulandshjælp at købe en kvinde der er importeret fra Nigeria? At købe en kopi-taske produceret under skumle forhold i Vietnam? At støtte byggematadorer i at det er ok at anvende polsk arbejdskraft til 30 kr i timen? Sammenlignet med det, må det jo så nærmest være en ren barmhjertighedsgerning at have en lille filipiner boende i kælderen til en månedlig "løn" på 3.000 kr for mellem 18-30 timers arbejde om ugen...Gad også godt selv have mig sådan en, men har desværre ingen kælder og depotet skal vi bruge til andre ting...

-Når Københavnske diskoteker mener, at det er ok at afvise minoritetsunge i døren, fordi for "mange" Ali`er og Muhammed`er generelt betyder nedsat besøgstal. Synes måske at det lidt minder om modebranchen og dens mange undskyldninger for at fastholde et bestemt hvidt kvindebillede. Det er ligeledes en branche der ofte mener, at det er ok at afvise "etniske" modeller ud fra et markedsrationale om at der jo er flere der køber bladene, hvis modellerne er "hvide"! Det er måske ikke ligefrem rendyrket racisme, men konsekvenserne lugter altså lidt af det.

-På samme måde er det altså lidt underligt, at måske selvsamme diskoteker kan slippe afsted med at kræve mere i entré hos mændene end hos kvinderne. Jeg foreslår, at de går linen ud og kun opkræver entré hos de udseende -og intelligensmæssigt udfordrede gæster...Resten skal gratis ind! Egentlig godt at min diskotekstid er vel overstået, det er jo ren junglelov derude!

-At gå til frisør for at få klippet spidser og lidt af siderne af, for så at blive sat i stolen og få at vide at det i øvrigt koster 50 kr mere end den angivne pris. Fordi jeg har langt hår. Hvad nu hvis jeg havde haft kort hår? Havde det så været 50 kr billigere?

-At kniv-loven nu atter engang viser sig fra sin mest fjollede side. En RUC-studerende er nu på vej i retten for at bære nittearmbånd og H&M er politianmeldt for at sælge "våben" til børn. Jeg kan mærke panikken brede sig, da jeg selv har adskillige våben liggende. Tænk bare på de sidste sæsoners mange statement-halskæder. Altså come on! Synes virkelig der er tale om idioti ud over alle grænser. Alt kan jo anvendes som potentielle våben og tænk engang, hvilken glidebane det ville være, hvis nitter og kno-jern vitterligt blev forbudte. Hvilke konsekvenser har det fx. for bloggere og hvad bliver det næste der ryger ind under våbenloven? Stilethæle? SLR-kameraer? Hårlak? For gammel sushi? Acne atacomas?

-Jeg er lettere nedtrykt over, at vi nu har set alle sæsoner af Mad Men. Synes faktisk at skuespillere, instruktører og alle bag den serie bare skulle holdes som slaver, der skal producere det ene afsnit efter det næste til os. Man kunne jo tilbyde dem en stilling, hvor de kun arbejder mellem 18-30 timer om ugen til en løn af fede 3.000 kr.

4 kommentarer:

  1. Dejligt med noget ævl og kævl.. Mere af det tak :)

    SvarSlet
  2. HØRT! Jeg vil straks gå ud og læse dit indlæg op for venner og familie, på den måde kan jeg så komme ud med mit eget ævl og kævl, som stemmer en hel del med dit. Og læsebreve?! gør det! hvem ved - måske en dag en blog for politiken??

    endnu en gang tak for nice blog!

    SvarSlet