mandag

Til alle pudderdåserne...


Jeg er altid hysterisk bange for at komme til at se for pudret ud, når jeg bruger min mineralbaserede make-up. Derfor bruger jeg dagligt Avène sprayen, både til at få min Youngblood loose mineral foundation til at "sætte sig" - altså fiksering, og også for at bløde lidt op på looket. Derudover er den fantastisk i sommervarmen (som vi jo selvfølgelig får mindre af nu) og til generelt dehydreret hud. Af teksten på sprayen fremgår desuden, at den skulle være velegnet til nærmest alt lige fra diverse hudirritationer såsom allergiske hudreaktioner, efter barbering, røde ble-numser, solskoldethed mv. Sprayen består af kildevand, som er samlet fra en kilde i Frankrig, hvor den naturlige forekomst af mineraler og salte er helt særlig sammensat. Den er derfor helt naturlig, og der er heller ikke allergener og konserveringsmidler i, hvilket jo er et ekstra plus. Jeg har den lille i min skuldertaske og den store i badeværelset. Prisen er til at leve med. Den lille koster 40 kr og den store koster 85 kr og de fås på apoteket.

2 kommentarer:

  1. De er nemlig geniale - jeg har altid den lille størrelse med i tasken. Så skønt med et forfriskende pift indimellem, især når det er varmt :-)

    SvarSlet
  2. Præcist og selv mine drenge syntes det er lækkert med sådan et pift...

    SvarSlet