onsdag

Jeg er vist blevet lidt bidt...

Photobucket
Photobucket

(Credits: Lookbook.nu, nastygal.com, Topshop.com)
... af en lækker leopard! Jeg ser ihvertfald mønstret overalt lige i øjeblikket! Hvilket vel egentlig ikke bør undre, eftersom det er som skabt til at give enhver garderobe nyt liv og til at komplementere det rock chick/grunge look, der er så meget fremme lige pt. Nu er jeg jo ikke ligefrem en modeguru, men jeg har fulgt med i mode i en del år efterhånden, og set hvordan det er en højtelsket tendens, der konstant vender tilbage i billedet. Måske i højere grad end andre af de tilbagevendende tendenser. En investering i tøj, sko eller tasker med mønstret er dermed også langtidsholdbart, hvorfor man roligt kan gemme de fineste cardigans, jakker, bælter og tørklæder og så tage dem frem igen efter nogle år. Bluser, nederdele og sko kan selvfølgelig også gemmes, men ofte har snittet/stilen ændret sig lidt til den tid, hvor modependulet svinger tilbage, og så er det ikke altid at man synes at det ser helt "rigtigt" ud mere. Selv er jeg faktisk ret dårlig til at bruge det, da det nemt kan blive lidt for vildt (grrr... dårlig joke, sorry...) og nu jeg tænker efter, er mønstret også ret ringe repræsenteret i mit klædeskab. Det begrænser sig til 2 par leggins, en enkelt cardigan og en bluse. Det var vist det. Ikke ligefrem overvældende, og det vidner en del om, at jeg ofte viger lidt uden om mønstret, da jeg synes det er svært at bruge, uden at komme til at ligne det her...





Okay, den lader vi lige stå et øjeblik!

Må nok indrømme, at jeg ikke tror at der er særligt mange, som er så 100 % "fashion" som modellen her, selvom man da må sige, at looket er ganske helstøbt.... Og grimt. Men at mønstret har overlevet en hel del årtier, kan man ihvertfald se på billedet her...


Photobucket
Den er faktisk ret lækker den der Dior kjole, men også sådan lidt Donatella Versace-agtig (og det er altså ikke altid godt...). Billedet viser desuden eksempler på, at mønstret også kan variere. Se godt efter, der er tale om tre forskellige mønstre. Jeg kan bedst lide Blondies version med de mindre pletter... Har fundet nogen forskellige dyreprint items fra Topshop og Nasty gal som vist ovenfor. Personligt ville jeg elske en oversize t-shirt med leoprint som vist fra Nasty gal + leopard cardiganen og de der guld leggins fra Topshop...Ellers tager jeg gerne til takke med leocardiganen fra Vila, som jeg dog ikke kan finde nogen steder, den er nok allerede udsolgt?

6 kommentarer:

  1. Juhu Leo-overload!

    Jeg kan heller ikke få nok, men må nok snart stoppe et sted inden jeg ender som damen i fuld uniform (er det en ridehjelm - haha?)

    Det må godt snart blive koldere, så jeg kan få luftet mine fake leo-pelse, ihh...

    SvarSlet
  2. Ha, ha havde faktisk ikke lagt mærke til hendes hovedbeklædning, men jo, tror sgu du har ret, det ligner faktisk en ridehjelm... Gyyys...
    Og ang. de der leo-pelse, så ser det bare fantastisk ud, så på med den! Selv ville jeg også gerne have en, men har bare ikke rigtigt fundet den eneste ene endnu...

    SvarSlet
  3. Jeg elsker pels og leopels...wow!

    Jeg kan simpelthen ikke få nok, men det ses jo på min blog at der sniger sig en leopard ind med løbende mellemrum :-)
    De går aldrig af mode...

    /Chau

    SvarSlet
  4. He, jeg havde nu godt bemærket at du vist nok har en svaghed for leo og nej, det går netop aldrig helt af mode. Det kan godt være at der i perioder ikke ses så meget af det, men det forsvinder aldrig helt. Jeg håber jeg kan blive bedre til at bruge det... :-D

    SvarSlet
  5. jeg elsker bare leoprint, men er også for dårlig til at bruge det i praksis :s Er dog på jagt efter den perfekte leopardjakke, men har ikke fundet den perfekte endnu - dog er Topshops nye leofrakke et godt bud :)

    Hvor er de lækre støvler med leopardprint fra ? :)

    SvarSlet
  6. Ja, det er SÅ fedt, men svært at bruge synes jeg. Jakken fra Topshop ser super fin ud, så go for it:-) De overdrevent lækre "Ciara" støvler er (desværre) fra Louboutin, så en smule udenfor rækkevidde for mit vedkommende ihvertfald...

    SvarSlet